Sunday, March 25, 2007


Min alldeles alldeles första mix någonsin är klar. Ladda ner den här
Den går under namnet Just Another Mix Parte Uno (JAM #1). Förvänta er inga underverk :)


Låtlistan är som följer:

Digitalism – Idealistic (Original Mix)
P Diddy feat. Christina Agiluera – Tell me (Phones Remix)
Flow Flux Clan – Fascination Street
Feist – My Moon, My Man (Boys Noize Remix)
Klaxons – Atlantis To Interzone (Crystal Castles Remix)
Yelle – Short Dick Cuiz (Tepr Remix)
Riot In Belgium – The Acid Never Lies (3pm Rough Rave Mix)
datA - J'aime Pas L'art (Remix 2007)
Surkin Minimix ( Surkin - And You Too, J. Electra – Killalady (Surkin Remix), Para One – Midnight Swim
(Surkin Drowning Mix), Surkin – Radio Fireworks (Riot In Belgium Second Remix) )
Ladytron – Destroy Everything You Touch (Vector Lovers Edit)
Friday
Bridge
- The End of the Affair



Ja, Surkin minimixen har jag komponerat ihop själv. Hoppas den funkar, lämna gärna en kommentar om vad ni tyckte... Just nu är mitt favorit stycke i mixen den plötsliga övergången mellan And you too och Killalady i Surkin minimixen.. Tråkigt bara att min w810 inte kan spola :) .


3 comments:

Frida said...

Hej och tack för berömmet! Vi verkar ju båda ha en liten svaghet för den franska electron, men den är ju onekligen fantastisk..

Schysst mix du har gjort! Ladytron-remixen var underbar, likaså Riot in Belgium-remixen av Radio fireworks.

Du måste lyssna in Surkin-remixen av Yuksek-Composer om du inte hört, nästan lika bra som Killalady-remixen..

Förresten måste jag fråga, vilket program använde du när du gjorde mixen?

patrik said...

Hej Frida :)

Jag använde audacity, ett gratisprogram som jag trivdes med, installerade reason först men det var bara krångligt.

Tack för tipset, har missat den, hade iofs yuksek maxin på datorn men inte lyssnat på den än, inte en aning om att surkin var med där..:)

Förresten du vet väl att surkin och para one kommer till sverige i slutet på maj. Den 26:e spelar de i malmö och det lär bli sjukt fab, jag vill inte dra upp förväntningarna men jag utsåg den spelningen till årets bästa en kvart efter jag läste att han var bokad :)

Ha det bäst, ciao

Anonymous said...

Keep up the good work.