Saturday, February 17, 2007

Behöver man hjälp om man går ut själv vid kvart i två bara för att se hur ett ställe är egentligen?... Jag var på Jeriko igår... men jag måste säga att jag är besviken, var var Mr. Vain med Culture Beat? Impossible med Captain Hollywood? Och alla de andra låtarna som jag var laddad på att få höra igen... Man måste ju vara koxad för att gilla den där 80-tals diskon :)

Hursomhelst så författade jag lite dålig poesi innan jag samtalade ett slag med en trevlig flicka innan jag vandrade hem igen.

En ensam natt i en ny stad,
dunkande musik och främmande ansikten
en längtan efter att tillhöra och bättre musik.
En stilla sökan efter en husarm för att locka fram ett leende
Och än en gång en önskan om bättre musik

2 comments:

Laban said...

På lördag tor jag det är dags att träffas Patrik! Ser fram emot att möta dena hemliga man som lagt så många trevliga meddelanden i vår kommentarsbox. Håller med om att musiken inte var så kul när Rev K med Mrs spelade men E och M är alltid ace.

patrik said...

haha.. vad trevligt laban.. och ännu bättre blir det om man tänker på att jag postade min kommentar till din fattigarms post på husarm innan jag läste din kommentar här. Johan S har faktiskt hälsat på mig en gång på crush i höstas då jag var i stan och besökte hanna (var förövrigt mitt andra besök någonsin i malmö).

Spelade de som var bra tidigare än 02-03 i fredags? :)